27 Nisan 2024, Cumartesi
Son Dakika

Sezonun başlaması ile turizm taşımacısının yüzü gülüyor

Uzun süredir pandemi nedeniyle sıkıntı içinde olan turizm sektöründe yüzler gülmeye başladı. Aşılanma sürecindeki yükseliş ve vakalardaki düşüşle birlikte yurtdışından turistlerin ülkemize gelmeye başlamasıyla hareketlilik başladı.
02.07.2021

OrtadoÄŸu Turizm Gazetesi

22 Haziran itibariyle Rusya’nın da uçuÅŸların baÅŸlamasına izin vermesiyle turizmin baÅŸkenti Antalya’da çok yoÄŸun günler yaÅŸanmaya baÅŸladı.

Turizm taşımacıları ile yüzlerini güldüren hareketliliÄŸi konuÅŸtuk. Antalya’da çok ciddi araç ve kaptan ihtiyacı da belirmiÅŸ durumda. Kiralık araçlarda da fiyatların yaz seviyesine geldiÄŸi ifade ediliyor.

Sena Tur CEO’su Kemal ErdoÄŸan: Çok hızlı baÅŸlayan bir hareketlilik yaşıyoruz. Rusya’dan çok fazla sayıda turist geliyor. Turizm taşımacıları da acenteler de çok hızlı bir ÅŸekilde bu duruma uyum saÄŸladı. Havalimanında ufak tefek sıkıntılar oldu, o da 24 Haziran itibariyle ek terminalin devreye alınması ile çözüldü. Ä°lk dalgayı baÅŸarılı ÅŸekilde atlattık gibi görünüyor. Daha da iyi olacak. Araç konusunda kısa süreli bir sıkıntı olabilir, araçların gelmesi, adapte olması, kontrollerin bitmesi biraz zaman alabilir ama çok büyük sıkıntı yok.

Oteller Yunanistan’ın yüzde 30 altında, Ä°spanya’nın yarısı fiyatlarında olmasına raÄŸmen çok daha iyi hizmet veriyorlar üstelik. Global bakarsak oteller pahalı deÄŸil. Yerel bakarsak oteller pahalı. Yerli turizm de olacak. Herkes çok bunaldı çünkü. Transfere dayalı bir gelir modelimiz yok. Acenteden acenteye deÄŸiÅŸmesine raÄŸmen yaklaşık olarak gelen 10 turistten 3’ü alışveriÅŸ ya da kültür turuna çıkıyor.

Aksu Tur Åžeref Karacan; 22 Haziran’da Rusya’nın uçuÅŸlara izin vermesinin ardından, beklediÄŸimizin de üzerinde bir hareket oluÅŸtu. Odeon Tours ve Tan Tur (TUI)’ye hizmet veriyor olmamız açısından söylemem gerekirse, günlük 4-5 bin civarında turist geliyor. Rusya’nın uçuÅŸlara izninin Temmuz ayına kalmaması da çok olumlu oldu. Alman ve Ukraynalı turistler de geliyor. Yıl sonuna kadar 7 milyonu aÅŸkın turistin geleceÄŸini düÅŸünüyorum. Sezon geçen yıl olduÄŸu gibi bu yıl da uzayacak. Åžu an her ÅŸey olumlu gidiyor. Umarız süreç bu ÅŸekilde devam eder. Araç ve kaptan ihtiyacı var. Kiralık araç alıyoruz. Ekim sonuna kadar yaz fiyatları ile çalışıyoruz.

Aker Turizm YK Üyesi Emre Ak; Turizm taşımacıları marÅŸa bastı. Taşımacılar talebe cevap verebilmek adına çok hızlı bir hazırlık yapıyor. Bir anda yüklü baÅŸladı. 1 hafta önce sakin olan ortam bir hayli kalabalık. Araç ihtiyacı olacaktır tabii, çünkü herkesin kademe kademe hazırlık yapması gerekirken herkes bir anda ayaÄŸa kalktı. Kademeli hazırlık olmayacağı için birçok ÅŸeye ihtiyaç olacak. Turizm taşımacısı Mart ayında araba kiralamaya baÅŸlar, Nisan’da devam eder. Bir kısmını çalıştırmaya baÅŸlar. En son kiralamalar Haziran ayında yapılır ve Eylül’de eksiltmeye baÅŸlarsın. Biz biraz rölantide tuttuk. Hepimizin önüne acentelerden bir plan geliyor ve ona göre hazırlık yaptık. Rus turiste hizmet verenler tam hazırlık ile baÅŸlıyorlar.

Turse Tur YK Üyesi Efe Ünver; Ufak ufak çalışmaya baÅŸladık, hızlanacak diye düÅŸünüyoruz. GeleceÄŸe yönelik umudumuz yüksek. Sezon Ekim sonuna kadar uzar, Kasım’a sarkar mı, henüz bilemiyoruz. Sezon Rus turistlerin öncesinde, 3 hafta kadar önce Alman turistlerin geliÅŸi baÅŸladı. Ukraynalı turistler de geliyor. Biz daha önce belirlediÄŸimiz fiyatlarla çalışmaya devam ediyoruz. Fiyatlarda bir düÅŸüÅŸ veya artış yok. Antalya ve çevresindeki eski bireysel otobüsçülerle çalışıyoruz. Turse olarak yeni araca yönelik çok büyük ihtiyacımız da yok. Delta varyantı konuÅŸuluyor ama ben bu yaz bu virüsün çok etkili olacağını düÅŸünmüyorum.

Ege Hakan Turizm Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mehmet Hakan Özkaralı; Aşılanma sürecinin bu kadar hızlanabileceÄŸini düÅŸünmüyorduk. Hem bizde hem de ülkemize turist gönderen ve bizim pazarımız olan ülkelerde aşılanma hızlandı. Anadolu turlarında da artış var. Artık bütün turlar balon turizmi nedeniyle Kayseri ve Kapadokya’dan baÅŸlıyor. Çünkü acenteler en yüksek geliri balon turizminden elde ediliyor. NevÅŸehir’de balona bindiremezse, Pamukkale’de bir ÅŸansı daha var. O yüzden Anadolu turlarının yüzde 95’i NevÅŸehir baÅŸlangıçlı. Åžu anda Ä°zmir’de turizm taşımacısı açısından bir hareketlilik yok. Yerli turist tarafında da hareketlilik var, en azından teker dönmeye baÅŸladı. Ama fiyatlar çok düÅŸük. Åžu anda 800 TL günlük yevmiye ile araç veriliyor, 2019’da bu rakam 1350 TL idi.  Benim ÅŸu anda 22 büyük otobüs, 1 midibüs ticari aracım Sena Tur bünyesinde hizmet veriyor. Sena Tur ile çok iyi ve baÅŸarılı bir iÅŸbirliÄŸimiz var. Kışın da bu iÅŸbirliÄŸinin sürmesini planlıyoruz. Åžu anda Antalya açısından yaptığımız deÄŸerlendirmede anormal derece de araç ve ÅŸoför sıkıntısı var. Bunun en büyük sebebi sezon kısaldı ve bireysel otobüsçüler de eskisi gibi kalmadı. (Taşıma Dünyası)

Editör Fotoğraf
Turizm Yazarı
info@ortadoguturizm.com
HABERLER
Ortadogu Turizm Reklam

Yorum Yaz
UYARI: Hakaret, küfür, inançlara saldırı içeren ve imla kuralları ile yazılmamış yorumlar onaylanmamaktadır. * Yorumlar ile ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.